רובינשטיין לנתניהו: "דורשים השבת הביטחון לתושבים"

בנצי ליזרוביץ ושלמה ריזל | צילום:חיים צח, לע"מ No Comments on רובינשטיין לנתניהו: "דורשים השבת הביטחון לתושבים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

תחת מעטה חשאיות וערפול תקשורתי, הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו לסיור בצומת גוש עציון ובחטמ"ר עציון הסמוכה. לביקור התלוו שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, סגן הרמטכ"ל אלוף יאיר גולן, מפקד פקמ"ז אלוף רוני נומה, מפקד אוגדת איו"ש תא"ל ליאור כרמלי ומח"ט עציון אל"מ רומן גופנר.

בהמשך ראש הממשלה נפגש עם ראשי רשויות, ראש מועצת גוש עציון דוידי פרל, ראש מועצת אפרת עודד רביבי וראש מועצת קרית ארבע מלאכי לוינגר, וראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין.

56531be647018427

"אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחתה של הדר בוכריס זכרונה לברכה, שנרצחה כאן אתמול, למשפחת דון ולמשפחות הנרצחים", אמר נתניהו, שביקש להדגיש כי ידי צה"ל אינם כבולות, "אני מבקר פה היום עם שר הביטחון, עם סגן הרמטכ"ל, עם אלוף פיקוד המרכז ומפקדי הגזרה בשטח כדי להגביר את המלחמה שלנו במפגעים. קודם כל, בצד ההתקפי, אנחנו נכנסים לכל מקום. נכנסים לכפרים, נכנסים ליישובים, נכנסים לבתים ומבצעים מעצרים נרחבים".

תמונה 1 (3)

ראש הממשלה התייחס לדרישה למבצע דמוי 'חומת מגן' ואמר כי בניגוד למצב של 'חומת מגן' ש"שם היו מפקדות, היו מעוזים, היו אלפי אנשים חמושים – ומה המצב היום? 'חומת מגן' נעשתה כדי להביא לנו את חופש הפעולה הזה, וחופש הפעולה הזה קיים ואנחנו משתמשים בו ערב-ערב, יום-יום, כדי לפעול נגד ריכוזים או נגד תכניות, או נגד מפגעים, או נגד כלי נשק, והתוצאה היא כמובן שמה שידענו אז, של מאות הרוגים בשנה כתוצאה ממפגעים חמושים וחגורות נפץ וכלי נשק אחרים – את זה אין לנו, ואנחנו עושים הכל כדי שזה גם לא יהיה. אבל אנחנו צריכים לעשות פעולות נוספות אל מול מה שכן קיים".

בהמשך אמר נתניהו, כי בנוסף לגיבוי הכוחות, עיבוי הכוחות ושליחת הכוחות לתוך הכפרים והיישובים, ישראל מחמירה את צעדיה מול הפלסטינים: "בידוק לכל רכב פלסטיני שעולה על הצירים הראשיים. הבידוק נעשה בצירים שמובילים אל הצירים הראשיים. דבר שני – פתרונות נקודתיים כמו בצומת הגוש, כלומר מעקף מקומי של הצומת לפי המלצת גורמי הביטחון. זה קיים פה, זה קיים במקומות אחרים, לרבות הכבישים העוקפים שאנחנו עמלים על מימושם. זה ייקח יותר זמן לעומת הפתרונות הנקודתיים. שלישית – שלילת היתרי עבודה בהיקף נרחב למשפחות של מפגעים. משפחה כזאת מודעת לעובדה שיש בתוכה מי שהוא קיצוני ומי שעומד לפגע, ולמשפחה כזאת אין זכות לעבוד במדינת ישראל. אנחנו שוללים אותה, זה חשוב".

תמונה 2 (3)

לדברי נתניהו, "פעולות נוספות גם הן קשורות לבעיה שקיימת כאן – יש לנו מפגש של סכינאים, של מפגעים בודדים והסתה באינטרנט, ולכן אנחנו נערכים לטפל גם ברשתות החברתיות באמצעים שונים. אבל, נדמה לי שאת האמצעים החשובים ביותר יש בידינו וזה אורך רוח, אומץ לב ונחישות להילחם בטרור הזה כפי שנלחמנו בביטוייו השונים לאורך מאה השנים האחרונות. את אלה יש לנו בשפע ואתם ננצח גם הפעם".

רה"ע ביתר מאיר רובינשטיין שהשתתף בפגישה הביע תקווה שיהיו כיסוי להצהרות שניתנו: "אנו מקווים שאכן הדברים שנאמרו גם יבוצעו. נתבקשנו לא לדבר על תוכן הפרטים המבצעיים, אבל ברור שהדרישה והיעד הנם השבת הביטחון לתושבים".

תמונה 3 (3)

יוחאי דמרי, ראש מועצת הר חברון, שלח בסיום הפגישה מכתב לתושבי הר חברון ובו כתב בין היתר: "יצאתי כעת מפגישה עם ראש הממשלה ועם שר הבטחון שנערכה בגוש עציון, בפגישה נכחו גם ראשי רשויות מגוש עציון, ביתר עלית, אפרת וקרית ארבע.

1. העלנו דרישה לבידוק וכתר קפדני על כל הצירים והכפרים המתחברים לכביש 60 שלא יהיה רכב שלא נבדק לפני עלייתו לכביש. ראש הממשלה קיבל את הדרישה שכבר מיושמת בשטח.זו בשורה חשובה שאין לי ספק שתוסיף בטחון לצירים ולישובים.

2. קראנו לראש הממשלה ולשר הבטחון לעבור להכרעה ולא להסתפק בהכלה תוך פירוט המצב בשטח כפי שאנו רואים כאן בחיי היום יום.

3. נושא הסתות ברשתות החברתיות עלה גם הוא שכן הוא המניע לכל הרצחנות ברחובותינו.

4.ביקשנו לאסוף כלי נשק מתוך הכפרים נשקים שיופנו כלפינו במוקדם או במאוחר.

5. ביקשנו לסייע לבעלי עסקים ותיירנים שעסקיהם ופרנסתם נפגעים בשל המצב.

6. ביקשנו לתגבר את הסיוע למערכת החינוך ולמערך התומך בנוער ובילדים המושפעים מהמתרחש.

"ראש הממשלה הביע את הערכתו לציבור המתיישבים שנושאים את נטל הבטחון עליהם. קרא לגלות נחישות אורך רוח ועוצמה -הוא הבטיח להכריע את המערכה הזו ולא להכילה. רוה"מ חזר בפנינו על המחויבות שלו למלחמה בטרור. לדבריו זה עלול לקחת זמן רב שכן המלחמה במערכה הזו היא לא מול תשתית מאורגנות. ראש הממשלה הבטיח לטפל באופן חיובי בכל בקשותנו. מייחל לראות זאת בשטח, אמשיך לעדכן אתכם.

"ברגעים אלה חשוב לי לציין לשבח את צוותי צח"י בישובים השונים, את הנהגות הישובים, אנשי הביטחון והחרום, את הגננות המורים ובעצם כל מתיישב ומתיישבת. זכינו בהר עם עוצמות אדירות. אנחנו ננצח". סיים.



0 תגובות